Korduma kippuvad küsimused - raamatukogu teenused eriolukorras

07.04.2020

Korduma Kippuvad Küsimused



Raamatukogu maja

  • Kas raamatukogu peamaja (Struve 1) on avatud?

Ei, raamatukogu on seoses eriolukorraga suletud vähemalt kuni 18.05.2020. Võimaldatud on vaid sissepääs Targa kapi juurde tellitud raamatute kättesaamiseks ja tagastamiseks E-R kell 12-18.

  • Kui kauaks jääb raamatukogu suletuks?

Raamatukogu peamaja jääb suletuks kuni eriolukorra lõpuni ehk vähemalt 18. maini. Teavitame Teid kõikidest muudatustest ja uudistest meie kodulehel ja Facebookis.



Tagastamine

  • Kas ma saan tagastada laenutatud raamatuid?

Ei, palun hoidke laenutatud raamatud kuni eriolukorra lõpuni. Kõik tagastamistähtajad on pikendatud kuni 01. juunini, viivist ei arvestata. Kui Te siiski soovite varem laenutatud raamatuid tagastada, võite need tuua need E-R kell 12-18 raamatukogu peamaja Struve 1 fuajees olevasse tagastuskasti. Ärge muretsege, kui näete, et tagastatud teavikud ei lähe kohe Teie nimelt maha, sest nad peavad viibima karantiinis. 

  • Kas tagastusautomaat töötab?

Ei, tagastusautomaadi töö on peatatud maja eriolukorra lõppemiseni.

  • Kas mul tekib viivis tagastamata raamatute eest?

Ei, raamatukogu ei arvesta viivist eriolukorra perioodil.



Laenutamine

  • Kas ma saan tellida ja laenutada mulle vajalikke raamatuid?

Jah, kehtiva lugejakaardiga lugejatel on võimalik e-kataloogi ESTER vahendusel tellida kojulaenutatavaid eksemplare, mille staatus kataloogis on KOHAL. Kontaktivabaks laenutamiseks on Tark kapp, mis asub raamatukogu peamaja Struve 1 fuajees peaukse kõrval. Juurdepääs kapile on E-R kell 12-18. Kuna kappide arv on piiratud, võib ooteaeg tellitud raamatute kättesaamiseks olla kuni kolm päeva.

  • Kui kiiresti ma saan kätte tellitud raamatud?

Kui raamat on tellitud, oodake kuni raamatukogust saabub Teile e-kiri, et „raamat ootab Targas kapis“. NB! Ärge enne selle e-kirja saamist raamatule järele tulge. Palun arvestage sellega, et teade võib saabuda kahe-kolme päeva jooksul, sest kappide arv on piiratud.

  • Kui kaua hoitakse tellitud raamatut minu nimel Targas kapis?

Peale teate saabumist tulge raamatukokku. Juurdepääs kappidele on tagatud E-R kell 12-18. Tellitud raamatuid hoitakse kapis 72 h alates teate saatmise hetkest (L, P ei arvestata). Palume tellitud raamatutele järele tulla esimesel võimalusel, et vabastada kapp kiiresti järgmistele tellijatele.

  • Mitu raamatut saab korraga tellida?

Tellida võib korraga kuni viis raamatut, arvestades kappide mahutavust.

  • Kuidas ma saan raamatu Targast Kapist kätte? Kes mind vajadusel aitab?

Targa kapi juures skaneerige lugejakaart või sisestage ID-kaart ja järgige juhiseid kapi ekraanil. Vajadusel helistage tel. 737 5702. Teenus on füüsilise kontakti vaba ja me nõustame Teid telefoni teel.

  • Kas Targa kapi kasutamine on ohutu koroonaviirusega seoses?

Laenutus Targa kapi vahendusel on kontaktivaba. Meie töötajad panevad raamatud kappi, kasutades kindaid ja maske. Kappe desinfitseeritakse regulaarselt. Enne ja pärast teenuse kasutamist desinfitseerige käed, vahendid selleks leiate kapi kõrvalt. Hoidke distantsi teiste kasutajatega.  

  • Kas raamatuid saab tellida ka erialaraamatukogudest?

Tellida saab ainult peakogu (Struve 1) kojulaenutatavaid raamatuid, mille staatus e-kataloogis ESTER on märgitud KOHAL. Kõikide erialaraamatukogude töökorralduse ja võimaliku laenutuse kohta saab täpsemat infot raamatukogu kodulehelt Erialaraamatukogud alt.

  • Kas eriolukorra ajal on võimalik kasutada/laenutada kohalkasutatavaid teavikuid?

Teavikuid  mida laenutatakse ainult Rara saali, (arhiivkogu ja memoriaalkogude teavikud, haruldane ja vanaraamat, käsikirjad, fotod), praegu kehtiva eriolukorra ajal kasutada ei saa.

Soovi korral on võimalik tellida digikoopia (tellimisvorm https://utlib.ut.ee/mod/digik_tell.php), Tegemist on tasulise teenusega, hinnakiri: https://utlib.ut.ee/teenuste-hinnad

  • Kui mul ei õnnestu tellida, kelle poole pöörduda abi saamiseks?

Helistage meile telefonil 737 5702 või 737 5772 E-R kell 9-18 või kirjutage laenutus@utlib.ee. Kindlasti aitame!

Andmebaaside kasutamine

  • Kui raamatukogu on suletud, kas ma saan ka kodust kasutada teadusartiklite andmebaase?

Jah, kõik Tartu Ülikooli liikmed saavad kasutada andmebaase. Selleks tuleb seadistada oma arvutisse VPN-ühendus või kasutada sisenemist ezproxy vahendusel (Ligipääs TÜ kasutajatunnustega). Vt täpsemalt https://utlib.ut.ee/andmebaasid (Andmebaaside kasutamine koduarvutist).

  • Kui ma ei oska andmebaasidest artiklit või e-raamatut otsida, kust saan abi?

Esmalt vaata juhendeid https://utlib.ut.ee/koolitusmaterjalid-ja-juhendid .

Kui vajad jätkuvalt abi, siis võta ühendust erialainfo spetsialistiga  https://utlib.ut.ee/tugi-spetsialistid või kirjuta paring@utlib.ee .

Muud küsimused

  • Kas ma saan panna end raamatule järjekorda?

Jah, saate panna end järjekorda, kui Teile vajalik raamat on välja laenutatud. Järjekorra saabumisest teavitame Teid e-posti teel.

  • Minu lugejakaardi kehtivusaeg on lõppemas. Mida ma pean tegema?

Ärge muretsege, me pikendame seda. Helistage meile telefonil 737 5702 E-R kell 9-18 või kirjutage laenutus@utlib.ee.

  • Mul on tasumata viivis. Kas ma saan tellida ja laenutada raamatuid?

Saate, kui viivis ei ületa 2 eurot. Kui see on suurem, saate viivise tasuda pangaülekandega arveldusarvele nr EE241010002019753006 (makse saaja: Tartu Ülikool, raamatukogu, RT; selgitus: VIIVIS, maksja nimi, lugejakaardi number või isikukood).

  • Kas raamatukogu osutab praegu koduteenindust või kullerteenust?

Ei, kuni taasavamiseni koduteenindust ja kullerteenust ei osutata.



Ei leidnud vastust oma küsimusele?

Kirjutage library@utlib.ee, laenutus@utlib.ee või helistage tel. 737 5702 E-R kell 9-18.

Share this page