KKK - korduma kippuvad küsimused piirangute perioodil

11.03.2021

Raamatukogu maja ja teenused

  • Kas raamatukogu peamaja (Struve 1) on avatud?

Alates 12. aprillist on E-R kell 12-19 on meie lugemissaalid avatud, kuid lubame majja kuni 100 inimest. Lugemissaalid on avatud eelkõige lõpu ja uurimistöö kirjutajatele, kes vajavad kohapeal kasutamiseks mõeldud raamatuid.

Samadel kellaaegadel saavad lugejad laenutuskapist kätte ESTERi kaudu varem tellituid raamatuid. Kui soovite raamatuid kiiremini kätte saada, võite tulla ja need ise meie avakogust välja otsida ning iseteenindusautomaadiga laenutada.  

Spordi- ja puhkeala, söögituba ning arvutite kasutamise ruum on jätkuvalt suletud.

  • Millised teenused on veel tagatud?

Kõik raamatukogu põhiteenused (laenutus, sh RVL, infopäringutele vastamine,  juurdepääs andmebaasidele) ja tugiteenused (digiteerimine, iseteeninduslik printimine ja paljundamine, koolitused ja e-kursused, andmehaldus) on tagatud ja toimuvad kontaktivabalt ja/või e-keskkonnas.

TÜ tudengitel ja õppejõududel on võimalik broneerida individuaal- ja rühmatööruume, kuid palume arvestada, et ühes ruumis (olenemata suurusest) võib korraga viibida vaid 2 inimest.

Laenutamine

  • Kas ma saan tellida ja laenutada mulle vajalikke raamatuid?

Jah, kehtiva lugejakaardiga lugejatel on võimalik e-kataloogi ESTER kaudu tellida kojulaenutatavaid raamatuid, mille staatus kataloogis on KOHAL. Kontaktivabaks laenutamiseks on laenutuskapp, mis asub raamatukogu peamaja Struve 1 fuajees peaukse kõrval. Juurdepääs kapile on E-R kell 12-19.

Kui vajate raamatuid kiiremini, võite tulla ja need ise meie avakogust välja otsida ning vormistada laenutuse iseteenindusautomaadis. Kohapeal kasutamiseks mõeldud raamatud tellige ESTERi kaudu 3. korruse teeninduspunkti.

  • Kui kiiresti ma saan kätte tellitud raamatud?

Üldjuhul järgmisel päeval. Kui raamat on tellitud, oodake kuni raamatukogust saabub teile e-kiri teatega, et „raamat ootab laenutuskapis“. Peale kirja saamist võite tellitud raamatutele järgi tulla, juurdepääs kappidele on tagatud E-R kell 12-19.

NB! Palun ärge enne e-kirja saamist raamatule järele tulge. Arvestage ka sellega, et reede õhtul ja nädalavahetusel tellitud raamatud saab kätte esmaspäeval.

Kohalkasutuseks tellitud raamatud saate üldjuhul kätte 1,5 tunniga.

  • Kui kaua hoitakse tellitud raamatut minu nimel laenutuskapis?

Tellitud raamatuid hoitakse kapis 72 h alates teate saatmise hetkest (L, P ei arvestata). Palume tellitud raamatutele järele tulla esimesel võimalusel, et vabastada kapp kiiresti järgmistele tellijatele.

  • Mitu raamatut saab korraga tellida?

Tellida võib korraga kuni viis raamatut, arvestades kappide mahutavust.

  • Kuidas ma saan raamatu laenutuskapist kätte? Kes mind vajadusel aitab?

Laenutuskapi juures skaneerige lugejakaart või sisestage ID-kaart ja järgige juhiseid kapi ekraanil. Vajadusel abistab Teid fuajees oleva infopunkti töötaja.

  • Kas laenutuskapi kasutamine on ohutu koroonaviirusega seoses?

Laenutuskapi kasutamine on kontaktivaba. Meie töötajad panevad raamatud kappi, kasutades kindaid ja maske. Kappe desinfitseeritakse regulaarselt. Enne ja pärast teenuse kasutamist desinfitseerige käed, vahendid selleks leiate kapi kõrvalt. Hoidke distantsi teiste kasutajatega.  

  • Kas raamatuid saab tellida laenutuskappi ka erialaraamatukogudest?

Tellida saab ainult peakogu (Struve 1) kojulaenutatavaid raamatuid, mille staatus e-kataloogis ESTER on märgitud KOHAL. Kõikide erialaraamatukogude töökorralduse ja võimaliku laenutuse kohta saab täpsemat infot raamatukogu kodulehelt Erialaraamatukogud alt. Vajadusel kontakteeruge erialaraamatukogu töötajaga.

  • Kas praegu on võimalik kasutada/laenutada kohalkasutatavaid teavikuid?

Teavikuid, mida laenutatakse ainult lugemissaali või RARA saali, on võimalik tellida. Sellisel juhul märkige ESTERis tellides kättesaamiskohaks “Tellin kohalkasutuseks (3. korruse teeninduspunkt)”

Soovi korral on võimalik tellida digikoopia (tellimisvorm https://utlib.ut.ee/mod/digik_tell.php), Tegemist on tasulise teenusega, hinnakiri: https://utlib.ut.ee/teenuste-hinnad

  • Kui mul ei õnnestu tellida, kelle poole pöörduda abi saamiseks?

Helistage meile E-R kell 9-17 telefonidel 737 5775 ja 737 5772 või kirjutage laenutus@ut.ee.

 

Tagastamine

  • Kas ma saan tagastada laenutatud raamatuid?

Jah, raamatuid saab ööpäevaringselt tagastada maja sissepääsu kõrval asuvasse tagastusautomaati või tööpäevadel kell 12-19 raamatukogu fuajees olevasse tagastuskasti.

NB! Kui raamatute tagastustähtaeg on ajavahemikus 1. märtsist 25. aprillini, pikendatakse seda automaatselt 26. aprillini. Viivist selle aja eest ei arvestata.

  • Kas tagastusautomaat töötab?

Jah, tagastusautomaat töötab 24/7.

  • Kas mul tekib viivis tagastamata raamatute eest?

Ei, raamatukogu ei arvesta viivist perioodil 01.03-26.04.2021.

Andmebaaside kasutamine

  • Kui raamatukogu on suletud, kas ma saan ka kodust kasutada teadusartiklite andmebaase?

Jah, kõik Tartu Ülikooli liikmed saavad andmebaase kasutada. Selleks tuleb seadistada oma arvutisse VPN-ühendus või kasutada sisenemist ezproxy vahendusel (Ligipääs TÜ kasutajatunnustega). Vt täpsemalt https://utlib.ut.ee/andmebaasid (Andmebaaside kasutamine koduarvutist).

  • Kui ma ei oska andmebaasidest artiklit või e-raamatut otsida, kust saan abi?

Esmalt vaadake juhendeid https://utlib.ut.ee/koolitusmaterjalid-ja-juhendid

Kui vajate jätkuvalt abi, siis võtke ühendust erialainfo spetsialistiga  https://utlib.ut.ee/tugi-spetsialistid või kirjutage paring@ut.ee

Muud küsimused

  • Kas ma saan panna end raamatule järjekorda?

Jah, saate.

Saate, kui viivis ei ületa 2 eurot. Kui summa on suurem, saate viivise tasuda pangaülekandega arveldusarvele nr EE241010002019753006 (makse saaja: Tartu Ülikool, raamatukogu, RT; selgitus: VIIVIS, maksja nimi, lugejakaardi number või isikukood).

  • Kas ma saan kasutada RVL teenust?

Jah, RVLi teenused on kättesaadavad.

  • Mul on vaja printida/paljundada. Kes see on raamatukogus võimalik?

Jah, raamatukogu fuajees ja teisel korrusel on E-R kell 12-19 tagatud juurdepääs Print in City teenusele. Kasutamiseks on vaja luua prindikonto ja osta ID-pilet kodulehel www.pilet.ee või Print in City. Võimalik on ka skaneerida pealtvalgustusskänneriga Bookeye V3.
NB! Ainult iseteenindus!

  • Kas raamatukogu osutab praegu koduteenindust või kullerteenust?

Ei, praegu koduteenindust ega kullerteenust ei osutata.


Jaga seda lehekülge